Dag 9 Met de hele familie op stap - Reisverslag uit Pacet, Indonesië van Inez Bloem - WaarBenJij.nu Dag 9 Met de hele familie op stap - Reisverslag uit Pacet, Indonesië van Inez Bloem - WaarBenJij.nu

Dag 9 Met de hele familie op stap

Blijf op de hoogte en volg Inez

08 September 2019 | Indonesië, Pacet

Vanmorgen wakker geworden na een lekker nachtje slapen, ontbeten met nasi goreng, gebakken eitje, fruit en thee. Dit is een traditioneel ontbijt in Indonesië. Daarna hebben we zitten wachten totdat we opgehaald werden in de open lobby van dit hotel. Daar heb je namelijk wifi en das toch wel fijn.
We zijn op pad gegaan richting Batu en zijn over de berg gereden. Wederom een erg leuk ritje en niet alleen vanwege het uitzicht op de vulkaan. We zijn door de jungle gereden en hebben zelfs wilde apen gezien. Waren wel steeds net te laat om een foto te kunnen maken……en ff stoppen op dit smalle weggetje is er niet bij. In het weekend trekken veel mensen de berg op omdat het daar koeler is. Er waren dus ook erg veel stalletjes onderweg om wat te eten of te drinken. Helemaal boven op het hoogste punt was het een drukte van jewelste. Er was zelfs een stuk waar allemaal tentjes stonden, leek wel een minicamping. Over de berg heen kwamen er allerlei kramen voorbij met bijv. planten, bonsaiboompjes, bloemen en appels, die daar verbouwd worden. Maar ook bijvoorbeeld aardappelen en wortelen worden hier verbouwd. Dit kan hier dus, omdat het koeler is. Erg leuk om te zien op een veld vol met terrassen in plaats van zoals bij ons gewoon een plat stuk land.
Als eerste zijn we naar een restaurant geweest waar ze vooral koi’s in de vijvers hadden. Deze werden hier gekweekt. Bakken vol! Je zit aan tafel, op een rieten matje, schoenen uit en geen stoel! Ook waren er schilpadden en enkele reptielen. En Koi stond ook op de menukaart, wij hebben het niet gegeten. Daarna doorgereden naar de dierentuin. Was al erg lang geleden dat we in een dierentuin hadden rondgelopen. Mooie dierentuin, goed verzorgde dieren en het stonk er niet, wat we eigenlijk wel verwachtten met deze temperaturen. In de dierentuin zat zelfs ook een zwembad en een pretpark. We zijn met z’n allen door het spokenhuis gelopen….ik ben me echt helemaal wild geschrokken van een pop dacht ik, nee dus een echt mens, en hij bewoog ineens en maakte veel lawaai. Echt zo ontzettend geschrokken ben ik in jaren niet meer! Daarna zijn we doorgereden naar het transport museum. Jemig hier stond echt teveel om op te noemen. Soms mooi gesorteerd op land, maar ook van alles door elkaar. Auto’s, brommers, scooters, motoren, fietsen, vliegtuigen, helikopter, koetsen. Vooral Europese en Amerikaanse merken. Zo loop je van Italië door naar Frankrijk en dan Duitsland binnen. Ook Groot Brittannië was vertegenwoordigd. Een Nederlandse auto heb ik niet kunnen ontdekken, wel fietsen! En een Nederlandse brievenbus en winkeltje. Ook een Amerikaanse straat was er, hier nog even mijn geheime beroep van bankrover uitgeoefend. De Ghostbusters auto staat er, de Batcar. Of het allemaal originelen zijn weet ik niet, maar wel erg leuk om te zien.
Hongerig geworden hebben we weer een restaurant bezocht, met een kaart waar wij geen wijs uit worden, maar gelukkig werd er voor ons besteld. En ja het was weer erg lekker!
Daarna, het was ondertussen donker geworden, zijn we naar Batu by Night geweest. Een pretpark met heel veel licht en lampjes. Lampionnen/licht tuin om te bekijken en ook weer attracties om in te gaan. We hebben een 4D ritje over de Chinese Muur gemaakt…….gaaf!
Richting de uitgang loop je gewoon weer door een soort markt met kleding, prullaria en souvenirs. Een combinatie die wij niet zouden verzinnen in Nederland.
Toen naar het favoriete restaurant van Brian en Rachel. En hier hebben we Hot Pot gegeten. Ook weer erg lekker, maar gelukkig niet zwaar. En toen in het donker de berg weer over naar de andere kant. Het was een stuk rustiger en konden mooi door rijden.
Jullie weten het ondertussen al, ik schrijf ’s avonds en daarna willen de ogen maar 1 ding en dat is slapen……….dus welterusten en tot morgen, dan gaan we weer verder.

• 09 September 2019 - 12:31

Jet: