Dag 12 Sight-seeing Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Inez Bloem - WaarBenJij.nu Dag 12 Sight-seeing Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Inez Bloem - WaarBenJij.nu

Dag 12 Sight-seeing Ubud

Blijf op de hoogte en volg Inez

11 September 2019 | Indonesië, Ubud

Deze ochtend lekker gezwommen voor het ontbijt in het mooie zwembad bij ons hotel.
Zou toch jammer zijn om dat niet te doen, hihi. Na het ontbijt zijn we weer met een taxi op pad gegaan. Ook deze meneer heeft ons de hele dag rondgereden. We zijn begonnen bij een tempel waar mensen ook een ritueel bad kunnen nemen om te reinigen. Ook toeristen doen hier volop aan mee. We moesten voordat we het tempelterrein op mochten trouwens wel allemaal een sarong aan. Die kun je gewoon ff lenen, maar daarna hebben we er wel eentje gekocht op het marktje bij de uitgang. De mensen kunnen zich voor het ritueel omkleden en dan het water in, langs diverse spuwmonden die telkens anders zijn om jezelf te reinigen. Als ik het goed gezien heb eerst je handen en dan 3x buigen en dan nog weer vol met je hoofd eronder. En dat 12x!!! Er kwam een jongedame uit het water en ze stond naast me en ze had het koud, terwijl het toch echt lekker warm was buiten.
Ze waren ook bezig op het tempelterrein om voorbereidingen te treffen voor een hindoe-crematie die binnenkort plaats zal vinden. Het is zo dat men de overledene eerst begraaft bij je huis bij de keuken en als je genoeg geld bij elkaar hebt kun je de overblijfselen gaan cremeren. Dit kan na weken, maar ook net zo goed na maanden of jaren zijn voordat men aan zo’n crematie plechtigheid mee kan doen. Daarna hebben we het oude paleis of huis van Soekarno bezocht nog ingericht zoals toen, maar vooral veel foto’s met beroemdheden die hij heeft ontmoet en snuisterijen. Hierna weer tijd gemaakt om te lunchen in een mooi restaurant wat gebouwd is van bamboe, erg mooi. Bamboe wordt hier overigens ook gebruikt om mee te stutten tijdens de bouw maar ook als blijvende stut onder kraampjes langs de weg bijvoorbeeld.
Daarna weer met de taxi op pad en hebben we een rijstveld bezocht. Hier een flinke wandeling gemaakt. Veld naar beneden en onderin weer omhoog aan de andere kant. En halfrond gelopen richting de uitgang. Erg toeristisch maar erg leuk om te doen. Al is het met deze warmte en vochtigheid wel een dingetje, poeh poeh! Was blij dat ik weer boven was.
Hierna hebben we nog een Art Gallery bezocht, maar was niet die waar Gert naar op zoek was. Wel een leuk klein schilderijtje gekocht als aandenken.
Ons door de taxi in het centrum laten afzetten en wederom lekker gegeten. Met de hotelpendel weer richting ons hotel en daar aan het zwembad nog een biertje gedronken. En voor nu lekker slapen en morgen is er weer een dag.

• 12 September 2019 - 08:56

Monique :

Oh.... ik krijg heimwee naar Bali... ;-/

• 16 September 2019 - 13:54

Annievanmaanen:

Deze reis is toch prachtig. blijf genieten. knuffel.Annie.